Bättre hållning

Jag är återförsäljare för Hälsovästen.
Kom gärna och prova den!

Hälsovästen hållning ryggsmärta

Du får gärna prova hälsovästen hos mig och se om det kan vara något för dig.

Hälsovästen

Dålig hållning är ofta orsak till rygg och hälsoproblem. Men genom att använda Hälsovästen så kan Ni på relativt kort tid bygga tillbaka er ursprungliga hållning och därmed minska belastningen på er ryggpelare och kropp.

Träningsprogram för bättre hållning

Innan du börjar

Be någon ta ett par bilder på dig i profil när du står upp avslappnad och jämför efter de fyra veckorna så ser du förhoppningsvis en tydlig skillnad.

Vecka 1

Börja försiktigt med att bära hälsovästen 2 x 20 min per dag för att mjuka upp kroppen och undvika ryggont som orsakas av träningsvärk. 
Får du mycket träningsvärk så vila från västen en dag.

Vecka 2

Öka träningsdosen till 2 x 40 min per dag och känns det bra kan du lägga till en övning där
du ställer dig med ryggen mot en dörrpost och pressar axlarna förbi dörrposten.
Ta även med nacken och tryck bakhuvudet mot dörrposten. Håll denna position i 5 sek och utför 10 repetitioner.

Vecka 3

Nu ökar du till 3 x 40 min och fortsätter med övningen mot dörrposten 2-3 pass x 10 repetitioner.

Vecka 4

Öka till 3 x 50 min och 3 pass i dörrposten x 12 repetitioner. Om du inte uppnått förväntad hållning,
så repetera programmet för vecka 4 till du fått önskat resultat. 

Tänk på!

Hållning är en färskvara och beroende på livssituation kan du behöva gå tillbaka och repetera träningsprogrammet.

Kontakta mig

För att boka massagetid använder du mitt bokningssystem men om det är något annat du undrar över är du välkommen att kontakta mig här!